9.1.12

2012: een nieuw jaar en nieuwe uitdagingen!


2011 was op persoonlijk vlak een felbewogen jaar: twee kleine operaties kelderden mijn sportieve aspiraties  en lagen onrechtstreeks aan de basis van mijn deelname aan de ICE challenge.   
Die ICE challenge is totaal onverwacht uitgedraaid op onverhoopt succes. Vanzelfsprekend was ik overgelukkig met de overwinning en dat onvergetelijke Antarctica-avontuur, maar ik  heb vooral vele boeiende mensen leren kennen en een aantal vaardigheden verworven die ik in de loop van 2012 verder wil ontplooien!


Op sportief vlak hoop ik nog enkele wedstrijden te kunnen lopen alvorens de sneeuw weer gesmolten is.
Tot nu toe zijn alle geplande wedstrijden van het seizoen afgelast wegens sneeuwtekort: La Sgambeda in Livigno (IT), Silvesterlauf in Bad Berleburg (DE) en alle Belgische wedstrijden. Toch heb ik dit winterseizoen al zo'n 600 km op de latten gestaan (mijn vaste langlaufankerplaatsen: langlaufbarometer): de conditie mag er wezen en ik kijk uit naar de eerste wedstrijd.


Mijn engagement als fietsende werkneemster blijft onaangetast ook al is het Move Green project officieel gestopt. Ik steun van harte het fantastische werk dat door organisaties als Gracq, Fietsersbond en Provelo wordt geleverd: mochten alle fietsersorganisaties de handen in elkaar slaan en hun werk op elkaar afstemmen, dan zou dat vonken geven... In afwachting daarvan blijf ik trouw fietsen naar het werk, het moto indachtig: alle kleine beetjes helpen...Mijn dagelijkse fietsrit is overigens een andere reden waarom mijn conditie vrij goed tot uitstekend is. Geheel belangeloos doe ik het dus niet: ik krijg in ruil een goede conditie :-)


Ik wens u van harte een prachtig jaar toe. Misschien wordt 2012 wel het jaar waarin u uw droom kan waarmaken? Ik ben alvast tot het inzicht gekomen dat vele boeiende zaken voor het grijpen liggen: open er je ogen voor en bijt je erin vast! 2012 wordt het jaar waarin dromen vorm zullen krijgen.


Dat vertrouwen hebben de ICE Challenge en de Antarctica-reis mij geschonken. Had ik iets mooiers kunnen winnen?



Geen opmerkingen: