6.2.12

Koenig Ludwig Lauf Oberammergau 50km klassiek
Deze wedstrijd maakt deel uit van de Worldloppet en is een officiële FIS wedstrijd waar de lange afstand langlauf wereldtop aanwezig is. Voor de klassieke lange afstand alleen al waren meer dan 2000 deelnemers ingeschreven. Er was genoeg sneeuw zodat het unieke parcours ons exclusief voor deze gelegenheid langs "schloss Linderhof" voerde.

De wedstrijd verliep in extreme omstandigheden: het kwik schommelde tussen -25°C en -15°C. Bij gebrek aan ski's die geschikt zijn voor deze extreme koude, werd het voor mij een zware wedstrijd. Uiteindelijk heb ik gezien de omstandigheden toch relatief goed geknokt: ik ben 45e van de 208 aangekomen vrouwen geworden. Manu is 244e geworden. De aanvankelijke teleurstelling verdween al gauw toen ik zag hoeveel Noren, Zweden, Russen en Oost-Europeanen er áchter mij zijn geëindigd :-)
Schloss Linderhof
Alle resultaten zijn te vinden op http://www.koenig-ludwig-lauf.com/
Meer foto's van Oberammergau zijn te vinden op http://langlaufbarometer.blogspot.com/ .

Geen opmerkingen: