15.1.14

Davos 2014 - Eindelijk weer op de latten...

Net voorbij Bolgen, na dit klimmetje komt de snelle afdaling naar AO:
perfecte langlaufcondities!
Zicht op de Fluëlapas
Hoewel het winterseizoen 2013-2014 op vele locaties nogal tegenvalt, konden we ons midden januari in Davos  dag en nacht uitleven op de prachtige langlaufpistes: 's nachts op de nachtloipe van 2.1 km op het golfterrein: http://www.youtube.com/watch?v=pyEYKW4ltMQ .





Overdag is het Flueladal mijn absolute favoriet: ongeveer 5 km lang, 200 hoogtemeters en de afdaling is zalig (met soms wel nijdige bochten en steile afdalingen).
Met dank aan de Zweedse skiër (klassieke stijl) die de toestemming gaf om gefilmd te worden.
http://www.youtube.com/watch?v=Mrd0jVdSpbA&feature=youtu.be en voor het einde van het dal: http://www.youtube.com/watch?v=IeIhCjRNA48
 


De bergen...!


Dubbele omheining aan het gloednieuwe Intercontinental met het oog op het WEF (World Economic Forum)

1 opmerking:

Kat de Goede Hoop zei

Beste,
mag ik even vragen of u de schrijfster bent van de blog betreffende Monsieur Hawarden? Dit is niet direct de plaats om over er over uit te wijden, maar omdat ik van plan ben om iets over hem/haar te schrijven (uitsluitend ten persoonlijke titel)en ik uw blogbericht las (alsook de film gezien, het boek van Henri Pierre Faffin gelezen, eveneens het dossier (filmeditie), samengesteld door Ivo Nelissen en ter plaatse geweest), zou ik het prettig vinden mocht ik u daarover kunnen contacteren. Bereikbaar op hilde.blok@gmail.com. Dank alvast en vriendelijke groeten, Hilde