Trainen in en rond Davos
vlak = ongekend: ga naar het Engadin dal, de Fluëla pas over: ik heb daar trouwens ook altijd goed weer gehad...richting Sankt Moritz en Maloja..."vlak" is ginder natuurlijk een relatief begrip.
bergen = om uit Davos weg te geraken moet je altijd bergen nemen! Ik had op mijn drie fietsen een 39/23...mijn tong hing vaak tussen mijn spaken...Vooruitziende mensen zorgen voor een 39/25 of zelfs een 39/27....komt het comfort ten goede...
banen = proper...uitvoerige tests in de regen wezen uit dat mijn truitje bij aankomst steeds even proper was als bij mijn vertrek (of properder...hihi). Hier in België zie je na een plensbui steeds zwart...Ik denk dat ze in Zwitserland zelfs die koebeesten pampers om doen....die passeren toch ook op de banen en ik heb nooit in "djee" gereden
afdalingen = "wees jezelf" of in het Gieks "Gnoothi seauton"...ik heb mijn leske geleerd...overmoedig begon ik na een vlotte beklimming van de Fluëla aan een spectaculaire afdaling...ergens na drie kilometer was de baan vol ribbels zodat ik in de hoogte sprong en ternauwernood mijn fiets heb kunnen rechthouden...mijn entoesiasme was serieus getemperd en ik voegde mij weer naar mijn rol van slechte daalster aan een slakkengang van 30 per uur en nieuwe remblokskes om de twee weken... De Fluëla aan de kant van Davos daarentegen is zalig om te dalen: schitterende asfalt en meestal overzichtelijke bochten...daar ben je sneller dan de auto's...
hartslag = ik vreesde vaak voor mijn leven: zo'n lage hartslag en ik kreeg die nooit naar omhoog...Het Belgenlandje deed mijn klok weer normaal tikken...
fietspaden = heb je daar niet en beter geen fietspaden dan gevaarlijke fietspaden zoals ze hier in België vaak worden aangelegd :-(
bergskes =
Fluëla is sprookjesachtig en stijgt geleidelijk v 1600 tot 2381:

Geen opmerkingen:
Een reactie posten