1.4.13

Aprilse winterpret...

En ik die dacht mijn winterkledij en ski's op te bergen tot het volgende winterseizoen... 
De maand maart werd in België uiteindelijk de beste langlaufmaand met een comfortabele laag sneew van uitstekende kwaliteit. 
We zijn inmiddels 1 april en op zonnige dagen als deze voel je de natuur, verborgen onder een laag sneeuw,  hunkeren naar de lente. Vandaag staken 20 meter voor mijn neus 7 everzwijnen achter elkaar het wandelpad over op zoek naar voedsel. Het lentegezang van de vogels klinkt vreemd in de oren en bloemen die zich beter nog wat gedeisd houden, komen al uit. Het aprilse winterlandschap in de Hoge Venen is uniek. Toch hoop ik dat de lente er nu snel aankomt: de dieren krijgen het lastig en bloemen bevriezen. Met de foto's hieronder hoop ik een deeltje van het prachtige Belgische hoogplateau in de huiskamer binnen te smokkelen!

 



















De narcissen in onze tuin zijn bevroren :-(

Geen opmerkingen: